abcfv.cz > Aktuality > Vzdělávání

Srovnání výsledků testů žáků 9. tříd základních škol v letech 2005 a 2011

Významné zhoršení v českém jazyce a matematice

V českém jazyce jsou dovednosti žáků po 6 letech významně horší, ubylo nadprůměrných žáků, přibylo zejména těch podprůměrných. Podíl průměrných zůstal téměř beze změny. Přesto se objevily úlohy, kde se současní deváťáci oproti svým předchůdcům zlepšili. Šlo o některé úlohy, v nichž měli žáci určit, je-li věta napsaná bez chyby.

V matematice jsou dovednosti žáků po 6 letech významně horší, ubylo nadprůměrných žáků, přibylo průměrných. Podíl podprůměrných zůstal téměř beze změny. V testu z matematiky dokonce nebylo u žádné úlohy zaznamenáno zlepšení hrubé úspěšnosti. Pokles se pohyboval v rozmezí od 1 do 15 %. Analýza výsledků odhalila, že žákům činí potíže poměrně jednoduché numerické počítání, zlomky a kombinace jednotek a různých forem zápisu čísel. Největší potíže a zároveň největší úbytek správných odpovědí byly zaznamenány u úloh zaměřených na výpočty kombinující zlomky a desetinná čísla. Výsledky z matematiky jsou v souladu se závěry mezinárodních šetření PISA a TIMSS.

Uvádí to výzkumná zpráva společnosti Scio (celá práva ke stažení ZDE)
Vypracoval tým autorů Scio
15. 3. 2012

 
 
 

Další články

 
 
loading